Πέμπτη, 22 Ιανουαρίου 2015

ΑΝΟΙΞΗ-ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΙΣΟΠΑΛΙΑ

Με τα παιδιά αρχικά σήμερα φτιάξαμε τις εποχές.
Αποφάσισαν τι θα έβαζαν σε κάθε κομμάτι
και ξεκίνησαν το κόψιμο και τη συναρμολόγηση.
Ύστερα έγραψαν τις εποχές και τους μήνες που τους αντιστοιχούν.


 Στη συνέχεια κουβεντιάζοντας για τις εκλογές 
ψήφισαν την αγαπημένη τους εποχή.

Η ψηφοφορία μυστική

 και το αποτέλεσμα μέχρι και την τελευταία στιγμή αμφίρροπο...

  
Τελικά υπήρξε ισοπαλία.

Αν είχαμε χρόνο θα πηγαίναμε σε δεύτερο γύρο...

Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2015

ΧΕΙΜΩΝΑΣ ΚΑΙ VAN GOGH

Με τα παιδιά παρατηρήσαμε τον πίνακα ζωγραφικής του Van Gogh
The Parsonage Garden at Nuenen in Winter
  
  • Τι βλέπετε σε αυτό τον πίνακα;
γυμνά δέντρα χωρίς φύλλα
φυσάει αέρας γιατί λυγίζουν τα κλαδιά
είναι ένα δάσος
είναι χειμώνας
φαίνονται τα δέντρα σαν ξερά 
ένα πουλί πάνω στο κλαδί και άλλο ένα στο χώμα

  • Τι μπορεί να είναι αυτό που φαίνεται μακριά;
εκκλησία
σπίτι
μαγαζί
παλάτι
  • Ποιος μπορεί να μένει σε αυτό;
βασιλιάς
δασοφύλακας
ο Αι-Βασίλης
γίγαντας
άνθρωπος
γιαγιά και παππούς
μάγισσα
δράκος
νεράιδα
ξυλουργός
νάνος
βοσκός

  • Τι χρώματα βλέπετε;
μαύρο
καφέ
λίγο άσπρο
λίγο ροζ

  • Τι νιώθετε βλέποντας αυτό τον πίνακα;
φόβο
τρομάξαμε
μου έρχεται να κλάψω
θλίψη

  • Τι όνομα θα του δίνατε;
το μεγάλο δάσος
το μαγικό δάσος
το τρομακτικό δάσος
ένα σκοτεινό δάσος
ένα ξεραμένο δάσος
ένα στοιχειωμένο δάσος

  • Στη συνέχεια φτιάξαμε μια ιστορία.
Τι μπορεί να συμβαίνει;
"Μια φορά κι έναν καιρό σε ένα δάσοςπου είχαν πέσει όλα τα φύλλα και τα κλαδιά των δέντρων ήταν ξερά ένα πουλάκι έψαχνε να φάει. Πεινούσε πολύ. Ήταν χειμώνας και έκανε κρύο!
Αυτό το δάσος ήταν μαγικό. Στην άκρη του δάσους ζούσε ένας μάγος. Μελετούσε τα βιβλία του και έλεγε μαγικές λέξεις. Δεν ήθελε να είναι χαρούμενος και με το ραβδί του είχε ρίξει τα φύλλα από όλα τα δέντρα. Αν το δάσος ήταν ξερό κανένας δε θα ήθελε να πάει. Είχε γράψει και μια ταμπέλα ¨στοιχειωμένο προσοχή¨. Είχε βάλει και διάφορες παγίδες.
Μια μέρα όμως πέρασαν δύο παιδιά και διάβασαν την ταμπέλα. Δεν έδωσαν όμως σημασία και άρχισαν να παίζουν, να τρέχουν μέσα στο δάσος και να γελάνε.
Ο μάγος άκουσε από το σπίτι του τα γέλια των παιδιών και άρχισε να γελάει και αυτός. Είναι ωραίο τελικά να είσαι χαρούμενος σκέφτηκε και βγήκε να παίξει μαζί με τα παιδιά. Με το ραβδί του πήρε πίσω όλα τα μάγια και έγιναν όλα όπως πριν, Τα δέντρα γέμισαν με φύλλα, το χορτάρι πρασίνισε, φύτρωσαν παντού λουλούδια και τα πουλιά κελαηδούσαν.
Έτσι ο μάγος έγινε και πάλι καλός και έζησε αυτός καλά κι εμείς καλύτερα"

Στο τέλος τα παιδιά έφτιαξαν δέντρα το χειμώνα

με ασημί χαρτί περιτυλίγματος



και με κυκλάκια σε διάφορα χρώματα


ΕΛΑ ΦΡΙΚΑΝΤΕΛΑ

Από μέρες τα παιδιά μου ζητούσαν να ξαναδιαβάσουμε τη μάγισσα Φρικαντέλα 
και όλο ξεχνούσα να τη φέρω στο σχολείο.

Έτσι σήμερα επιτέλους τη διαβάσαμε
και για να μην ξεχνιόμαστε παίξαμε πάλι με καταλήξεις.
Βρήκαμε λέξεις που τελειώνουν σε -έλα
Φρικαντέλα
Σαλμονέλα
Στέλλα
έλα
σαρδέλα
γέλα
κανέλα
πινέλα
καπέλα
καρτέλα
κορδέλα
πιατέλα
καραμέλα
σέλα
μασέλα
χαμογέλα

Δευτέρα, 19 Ιανουαρίου 2015

ΧΡΩΜΑΤΙΣΤΑ ΧΙΟΝΑΝΘΡΩΠΑΚΙΑ


Την Παρασκευή τα παιδιά έφεραν κάλτσες 
και πιάσαμε αμέσως δουλειά!!!
Τις γέμισαν  με βαμβάκι, 
διάλεξαν κορδέλες και κουμπιά 
και φτιάξαμε χρωματιστά χιονανθρωπάκια!!!






Πέμπτη, 15 Ιανουαρίου 2015

ΜΠΑΛΟΝΙ ΟΠΩΣ ΧΙΟΝΙ...

Παρατηρώντας κάποιους πίνακες ζωγραφικής 
τα παιδιά κλήθηκαν να τους αναγνωρίσουν 
ακούγοντας κάποιο αίνιγμα

 Γυμνά τα δέντρα
γυμνά τα κλαδιά
ήρθ' ο χειμώνας
χιόνι παιδιά

Κάποιος πέρασε από δω 
και άφησε ίχνη στο χιόνι αυτό.


Ένα πουλάκι μοναχό
με το κρύο το τσουχτερό
κάτι ψάχνει για να βρει
ποιος ξέρει τι...

Μες στο χιόνι περπατούν.
Κάπου πάνε ποιος ξέρει που;
 

Βγήκαν να παίξουν
να περπατήσουν , να τρέξουν
μες στη χειμωνιά και την παγωνιά.

Ύστερα επηρεασμένοι από το χιόνι σκεφτήκαμε λέξεις που τελειώνουν σε -όνι.
Αν και πρώτη προσπάθεια, τα παιδιά βρήκαν πάρα πολλές λέξεις!!!

Στη συνέχεια φτιάξαμε ποίημα με αυτές:
Όταν πέφτει χιόνι
και η φύση παγώνει 
φεύγει το χελιδόνι
για να μην κρυώνει.

Φτιάχνουμε χιονάνθρωπο με κεφάλι σαν πεπόνι
και ένα σώμα σαν μπαλόνι
και στη μέση μια ζώνη 
και σκουφί να μην κρυώνει.

Η μαμά το σπίτι στρώνει
φέρνει ξύλα από το κασόνι
τη φωτιά στο τζάκι φουντώνει
όταν ο αέρας δυναμώνει.

Οι υπόλοιπες λέξεις που δε χρησιμοποιήσαμε ήταν:
χαρτόνι, μόνη, παντελόνι, λεμόνι, ξηλώνει, ψηλώνει, παγώνι, 
βαγόνι, τεντώνει, σεντόνι, πληγώνει, δαγκώνει

Τρίτη, 13 Ιανουαρίου 2015

ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟ ΧΙΟΝΙ...

Η μέρα μας ξεκίνησε παίζοντας με χιονάνθρωπους.
Τους ομαδοποιήσαμε ανάλογα με το χρώμα, 
σειροθετήσαμε 
και σε κάθε ομάδα των 4 ίδιων βρήκαμε τον διαφορετικό.

Κατασκευάσαμε χιονάνθρωπους με καπάκια




 και με ρολά 


και στο τέλος δημιουργήσαμε ένα χειμωνιάτικο τοπίο.
Χιονισμένα δέντρα


και ολοκληρώσαμε βάζοντας χιόνι παντού





Δευτέρα, 12 Ιανουαρίου 2015

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΟ ΤΟΠΙΟ...

Μια φορά κι έναν καιρό ο κύριος Δημήτρης ξεκίνησε να πάει μια βόλτα. Ήταν χειμώνας και επειδή είχε χιονίσει δυσκολευόταν να περπατήσει μέσα στο χιόνι. Είχε φορέσει ένα χοντρό μπουφάν, καπέλο, γαλότσες και τα χέρια του τα είχε χώσει μέσα στις τσέπες για να μην κρυώνουν.

Πέρασε μέσα από ένα δάσος. Παντού είχε χιόνι και γλιστρούσε. Τα κλαδιά των δέντρων ήταν γυμνά. Είχαν πέσει όλα τους τα φύλλα και τα είχε σκεπάσει το χιόνι. Ένα δέντρο είχε λυγίσει γιατί ο κορμός του δεν άντεξε το δυνατό αέρα.

Στη συνέχεια είδε ένα πουλάκι να κάθεται πάνω σε έναν ξύλινο φράχτη. Ο κύριος Δημήτρης σκέφτηκε ότι δε θα έβρισκε τροφή με τόσο χιόνι. Ευτυχώς είχε ένα κουλούρι και του έριξε ψιχουλάκια.
  
Μετά συνάντησε πολλούς ανθρώπους ντυμένους με τα καλά τους . Πήγαιναν στην εκκλησία. Ήταν Χριστούγεννα και ήθελαν να προσκυνήσουν την εικόνα του Χριστού.

Όλοι μαζί μετά βγήκαν στην πλατεία του χωριού να παίξουν χιονοπόλεμο. Κάποιοι έτρεχαν να αποφύγουν τις χιονόμπαλες. Ήταν όλοι πολύ χαρούμενοι. 

Παρασκευή, 9 Ιανουαρίου 2015

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΧΙΟΝΙ...

Σήμερα λίγοι και καλοί λόγω παγετού ασχοληθήκαμε με το χιόνι!!!
Τι καλύτερο από το να φτιάξουμε χιονάνθρωπους.
Τα υλικά μας ό,τι μπορούσαμε να βρούμε στην τάξη 
για να φτιάξουμε το σώμα και το κεφάλι, 
μαρκαδόροι, μολύβια, χαρτιά...

 Το αποτέλεσμα!!!






Στη συνέχεια έφτιαξε ο καθένας το δικό του χιονάνθρωπο με ποτήρια

Και για το τέλος παίξαμε με ό,τι χρησιμοποιούμε 
για να προστατευτούμε από το κρύο
1. Ποιος θα ντυθεί πρώτος;


 1. Ποιος θα ντύσει το χιονάνθρωπό του πρώτος;


και η χαρά της νίκης στο τέλος...

3. Απλώνουμε τα σκουφιά και τα γάντια που βράχηκαν από τα παιχνίδια μας.
Ποια ομάδα θα προλάβει να τα κρεμάσει πρώτη στο σχοινί της;
Ελλείψει όμως παιδιών το σχοινί το κρατούσα εγώ 
όποτε δεν υπάρχει και φωτογραφία...