Πέμπτη, 30 Οκτωβρίου 2014

ΕΙΡΗΝΗ VS ΠΟΛΕΜΟΣ

Με τα παιδιά χθες αναφέραμε λέξεις που μας έρχονται στο μυαλό 
ακούγοντας τις λέξεις ειρήνη-πόλεμος.
Στη συνέχεια φτιάξαμε από ένα παζλ 
χρησιμοποιώντας τις λέξεις αυτές και σχετικές ζωγραφιές.
Στο τέλος όλοι συμφώνησαν ότι η ειρήνη είναι καλύτερη!!!







Παρασκευή, 17 Οκτωβρίου 2014

ΠΟΥ ΠΑΣ ΑΦΕΝΤΗ ΜΕΡΜΗΓΚΑ;

Ψάχνοντας τραγούδια σχετικά με τον τρύγο βρήκα αυτό το τραγούδι
"που πας αφέντη μέρμηγκα"
Σήμερα που το άκουσαν τα παιδιά
ενθουσιάστηκαν με το ρυθμό του


Πέμπτη, 16 Οκτωβρίου 2014

ΧΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΡΩΜΑΤΑ ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΑ!!!

Αυτές τις μέρες η τάξη μας έχει γεμίσει με αρώματα και χρώματα!!!
Τα παιδιά έφεραν φρούτα και καρπούς που θα βρούμε το φθινόπωρο
και αμέσως αρχίσαμε τη δουλειά...
Τα ομαδοποιήσαμε 
ανά είδος
σε φρούτα και καρπούς

ανά χρώμα

τα δοκιμάσαμε και ψηφίσαμε ποια μας άρεσαν


 με κλειστά μάτια τα αναγνωρίσαμε



και φτιάξαμε έναν πίνακα αναφοράς για να τα θυμόμαστε



Στο τέλος της μέρας κάναμε την πρώτη άσκηση συμμετρίας με μια μηλιά...



ΤΑΞΙΔΙΑΡΙΚΑ ΠΟΥΛΙΑ

Συζητώντας για το φθινόπωρο αναφερθήκαμε και στα αποδημητικά πουλιά.
Ευκαιρία λοιπόν ήταν να φτιάξουμε κι εμείς κάποια...

και όση ώρα στέγνωναν φτιάξαμε και το δέντρο



που θα ξαποστάσουν για λίγο για να συνεχίσουν το ταξίδι τους...

Παρασκευή, 10 Οκτωβρίου 2014

ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΠΟΥ ΕΝΙΩΘΕ ΜΟΝΑΞΙΑ

Σήμερα παρατηρήσαμε με τα παιδιά δύο πίνακες ζωγραφικής με δέντρα.
"Ο αγγελιοφόρος του Φθινοπώρου" Klee

 "Το δέντρο της ζωής" Klimt

Διακρίναμε χρώματα και σχήματα
Κάναμε υποθέσεις 
για το που βρίσκεται το κάθε δέντρο
και τι μπορεί να του έχει συμβεί
για το τι μπορεί να νιώθει 
κ.λ.π.

Στη συνέχεια προσπαθήσαμε να φτιάξουμε μια ιστορία γι' αυτά 
και να ενώσουμε τους δύο πίνακες μέσα από αυτήν.

"Μια φορά κι έναν καιρό ζούσε ένα δέντρο μέσα στη θάλασσα
όμως ένιωθε μοναξιά

Έτσι τα κύματα και ο αέρας το βοήθησαν να πετάξει μακριά

και να φτάσει στην πλατεία ενός χωριού

Εκεί στα κλαδιά του πήγαιναν πεταλούδες, πουλιά, κουκουβάγιες 
και τα παιδιά έπαιζαν γύρω του και το πότιζαν.
Το δέντρο ήταν πια ευτυχισμένο!!!"

Η μέρα μας τελείωσε με φύλλα που είχαμε κόψει από την αυλή του σχολείου.
Τα κάναμε φατσούλες για να παίξουμε κουκλοθέατρο και όχι μόνο 
τις επόμενες ημέρες.

Πέμπτη, 9 Οκτωβρίου 2014

ΜΙΑ ΓΛΥΚΙΑ ΒΡΟΧΗ...

Με αφορμή τον πίνακα του Ρενέ Μαγκρίτ "Γκολκόντα"

φανταστήκαμε να πέφτουν από τον ουρανό διάφορα αντικείμενα
όπως
λουλούδια
καραμέλες
τούρτες
παπούτσια
καρέκλες
έπιπλα
βιβλία κ.λ.π.

Στη συνέχεια τα παιδιά έφτιαξαν ένα ομαδικό κολάζ 
με την πιο γλυκιά βροχή
αφού από τον ουρανό αποφάσισαν να πέφτουν 
λουλούδια, καραμέλες, τούρτες και πολλές πολλές καρδιές



Τετάρτη, 8 Οκτωβρίου 2014

ΜΕ ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΜΑΣ ΓΡΑΜΜΑ!!!

Ψάχνοντας και ανακαλύπτοντας υλικά άχρηστα και μη
σκέφτηκα να τα χρησιμοποιήσω για να φτιάξουμε με τα παιδιά 
καδράκια με το αρχικό τους όνομα.
Προσθέσαμε και χάντρες, κουμπιά, λουλούδια, 
αστέρια, πεταλούδες, καρδιές, κορδέλες κ.λ.π.
και το αποτέλεσμα για μας εντυπωσιακό.







Τρίτη, 7 Οκτωβρίου 2014

ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΑΣΕ...

Σήμερα παρατηρήσαμε με τα παιδιά τον παρακάτω πίνακα
"Φθινοπωρινό τοπίο με 4 δέντρα" 
του Βίνσεντ Βαν Γκόγκ
και σχολιάσαμε τα χρώματα των φύλλων
τον ουρανό
το μέγεθος των δέντρων

Παρατηρήσαμε διαφορές ανάμεσα στα δέντρα
και εντοπίσαμε έναν άνθρωπο κάπου στο βάθος...
ποιος είναι και τι μπορεί να κάνει εκεί;
έχει πάει να μαζέψει ξύλα
να κυνηγήσει
έχει πάει βόλτα κ.λ.π.

Στη συνέχεια αφηγήθηκα μια ιστορία για μια γυναίκα 
που είχε πάει στο δάσος να βρει ένα θησαυρό κρυμμένο εκεί.
Τι συνέβη στη συνέχεια;
Άνοιξε το σεντουκάκι και βρήκε ένα χάρτη με ένα Χ σε ένα σημείο.
Έψαξε ανάμεσα στα δέντρα και βρήκε το θησαυρό.
Ο θησαυρός ήταν χρυσά κοσμήματα και λεφτά.
Γύρισε στο σπίτι της, κράτησε κάποια γι' αυτήν 
και τα υπόλοιπα τα έδωσε στους υπόλοιπους κατοίκους του χωριού γιατί ήταν φτωχοί.
Έτσι έζησαν όλοι αγαπημένοι και χαρούμενοι.

Στη συνέχεια φτιάξαμε το δικό μας δάσος
με φύλλα από χαρτί κουζίνας


με δακτυλομπογιές



και ένα μαγικό δάσος με φύλλα που μαζέψαμε στην αυλή και χρυσόσκονη!!! 




Τετάρτη, 1 Οκτωβρίου 2014

ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΜΑΣ ΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ...

Ξεκινήσαμε με τα παιδιά να παίζουμε με τα ονόματά τους.
Αρχικά σχεδίασαν το αρχικό τους στην άμμο



το ζωγράφισαν και δίπλα έφτιαξαν τον εαυτό τους




έβαλαν τα ονόματα στη σειρά ανάλογα με τον αριθμό των γραμμάτων
και έγραψαν το σωστό αριθμό για την κάθε ομάδα

σχεδίασαν το αρχικό τους με χρωματιστά ξυλάκια




το έφτιαξαν με το σώμα τους




έγιναν αρχαιολόγοι και έψαξαν να βρουν τα ονόματά τους στην άμμο

Για το τέλος κρατήσαμε το ομαδικό κολάζ με τα ονόματά μας!!!