Τετάρτη, 27 Μαρτίου 2013

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ

Με τα παιδιά αυτές τις μέρες ασχολούμαστε με επαγγέλματα που υπήρχαν παλιά.
Γιατί δεν υπάρχουν τώρα;
Με ποια έχουν σήμερα αντικατασταθεί;

Παρατηρήσαμε με προσοχή το αξιόλογο βιβλίο

και ζωγραφίσαμε το επάγγελμα που μας έκανε εντύπωση





Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με το επάγγελμα του αγγειοπλάστη.
Σε τι χρησίμευαν όλα αυτά τα αγγεία και τα πιθάρια;

και πώς φτιάχνονταν;

Εμείς πώς μπορούμε να φτιάξουμε τα δικά μας αγγεία;
Ζωγραφίζοντας







με πλαστελίνη

και με πηλό




Παρασκευή, 15 Μαρτίου 2013

ΧΑΡΤΑΕΤΟΙ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ...

Σήμερα η πρώτη μας δουλειά ήταν να φτιάξουμε χαρταετούς.

Στη συνέχεια κουβεντιάσαμε για τα έθιμα της Αποκριάς και της Καθαράς Δευτέρας
και ακούσαμε τους Χαρταετούς του Μίκη Θεοδωράκη

Ακούγοντας τη μουσική αυτή 
πώς φανταζόμαστε ότι κινούνται οι χαρταετοί στον ουρανό;
  • Πετάνε
  • Τους φυσάει ο αέρας και πάνε πέρα δώθε
  • Μπλέκονται οι ουρές τους

Και τι μπορεί να βλέπουν από ψηλά;
  • Καράβια
  • Ένα δάσος
  • Σπίτια
  • Μια πόλη με πολλά σπίτια
  • Ζώα
  • Ανθρώπους στην εξοχή κ.λ.π.

Έτσι στο τέλος, ζωγραφίσαμε στις ομάδες 
τι φανταζόμαστε ότι βλέπουν οι χαρταετοί από ψηλά.






Καλές Απόκριες σε όλους και καλή Σαρακοστή!!!

Πέμπτη, 14 Μαρτίου 2013

ΚΛΟΟΥΝ ΑΠΟ ΑΧΡΗΣΤΑ ΥΛΙΚΑ

Στα παιδιά σήμερα παρουσίασα 
φερμουάρ, καπάκια από νεσκαφέ, κορδέλες και χαρτιά 
και τους ζήτησα με αυτά να φτιάξουν κλόουν στις ομάδες τους.

Αμέσως άρχισαν να κόβουν, να σχεδιάζουν, να κολλούν...
να δίνουν κίνηση στα ανθρωπάκια τους...

Το αποτέλεσμα...





Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν!!!
Μάλιστα κάποιο παιδί είπε 
ότι αυτό που κάναμε ήταν σαν καλλιτεχνικό εργαστήρι
και πολύ χάρηκα.

Τρίτη, 12 Μαρτίου 2013

ΚΛΟΟΥΝ ΚΛΟΟΥΝ ΚΛΟΟΥΝ!!!


Πώς μπορούν τα παιδιά να φτιάξουν έναν κλόουν χωρίς πατρόν;
Πώς τον φαντάζονται;
Τι θα φοράει;
Θα είναι χοντρός ή λεπτός;
Ψηλός ή κοντός;

Έτσι, αυτές τις μέρες φτιάξαμε διάφορους κλόουν 
  • σε ατομικό επίπεδο ακούγοντας το τραγούδι "Ένα μασκαρά" 

και ακολουθώντας τα λόγια του





  • και σε ομάδες 







Παρασκευή, 8 Μαρτίου 2013

ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΜΕ ΓΟΝΕΙΣ

Σήμερα καλέσαμε τους γονείς για να φτιάξουμε μαζί τους κατασκευές.
Φτιάξαμε κλόουν με παλιά CD, χαρτόνια χρωματιστά και σερπαντίνες.







Γίναμε Ινδιάνοι

και χορέψαμε "10 Ινδιάνοι μικροί"

Στο τέλος όλοι επιβραβεύτηκαν με μια καραμέλα 
για τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και τη διάθεση για χορό.

Ελπίζουμε όλοι μικροί και μεγάλοι να έφυγαν ευχαριστημένοι.
Καλές Απόκριες σε όλους!!!

Πέμπτη, 7 Μαρτίου 2013

ΕΙΜΑΙ Ο ΔΡΑΚΟΣ Ο ΓΛΥΚΟΣ...

Με τα παιδιά σήμερα ολοκληρώσαμε τους δράκους τους. 
Αφού τους έκοψαν, στη ράχη τους γράψανε το όνομά τους.
Αυτοί οι δράκοι δε θα είναι σαν αυτόν της ιστορίας μας 
που θύμωνε και όλα τα κατέστρεφε 
γιατί αυτοί θα είναι γλυκούληδες και πλέον σοφοί!


Είμαι ο δράκος ο γλυκός
που τώρα έγινα σοφός.
Επιλέγω το σεβασμό,
σκέφτομαι πρώτα τι θα πω,
τους άλλους αγαπώ,
κανένα δε χτυπώ
και το χέρι τους κρατώ.
Με τις λέξεις δεν πληγώνω,
δεν προκαλώ τον πόνο,
έτσι ποτέ δε θα με δείτε μόνο.

Τετάρτη, 6 Μαρτίου 2013

ΜΑΘΑΙΝΩ ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΑΙ ΤΟ ΘΥΜΟ ΜΟΥ

Σήμερα, ημέρα κατά της σχολικής βίας, 
αποφασίσαμε να ασχοληθούμε περισσότερο με το θέμα του θυμού.

Στα πλαίσια κάποιων συναντήσεων στο Κέντρο Πρόληψης της Τρίπολης 
σχετικά με θέματα που μπορεί να μας απασχολούν 
μέσα στο χώρο του σχολείου μας παρουσιάστηκε η ακόλουθη ιστορία.

"Κάποτε ζούσε σε ένα δάσος ένας δράκος 
που όταν άρχισε να θυμώνει έκαψε όλο το δάσος. 
Ένα ξωτικό όμως του έδωσε τη λύση. 
Του έδωσε ένα κουτί για να κλείνει μέσα ό,τι τον θυμώνει". 

Εμείς με τι θυμώνουμε;
Και πώς αντιδρούμε όταν θυμώνουμε;

Πώς το αντιμετωπίζουμε;

Και όταν τα λόγια μας πληγώνουν;
 

Στη συνέχεια επεκτείναμε την ιστορία:
Το ξωτικό δεν έφερε μόνο ένα κουτί 
αλλά και ένα τσουκάλι για να ρίχνει μέσα ο δράκος ό,τι τον θυμώνει.
Όταν μαγειρεύει το θυμό βγαίνει ένα μαγικό φίλτρο 
που μυρίζει αγάπη, φιλία και σεβασμό!!!


Στο τέλος φτιάξαμε σε ομάδες αφίσες για να γράψουμε τα συνθήματά μας 
και να δηλώσουμε πόσο σημαντικό είναι 
να αγαπάμε, να σεβόμαστε και να μην κοροϊδεύουμε τους άλλους.