Πέμπτη, 31 Ιανουαρίου 2013

ΑΛΚΥΟΝΗ ΚΑΙ ΚΥΗΚΟΣ

Τελειώνοντας ο Ιανουάριος μετρήσαμε τις μέρες 
που είχε ήλιο, βροχή, ήλιο με σύννεφα κ.λ.π. 
Περισσότερες μέρες είχε βροχή 
αλλά αυτές τις μέρες έχει συνεχώς ήλιο και δεν κάνει τόσο κρύο.
Γιατί;
Ευκαιρία λοιπόν να αναφερθούμε στις Αλκυονίδες μέρες 
και να ζωγραφίσουμε το μύθο της Αλκυόνης.




Στη συνέχεια παίξαμε πάλι με τις καταλήξεις.
Αυτή τη φορά τα παιδιά ήταν εξοικειωμένα 
και βρήκαν πάρα πολλές λέξεις που τελείωναν σε -όνι
κανόνι
μπαλόνι
χελιδόνι
λεμόνι
βαγόνι
σκόνη
λιώνει
κορδόνι
πόνοι
πόνυ
μαρμαρώνει
μόνη
σκοτώνει
πατώνει
παγώνι
ματώνει
πριόνι
μαλώνει
κυδώνι
χαρτόνι
ζώνη
παντελόνι
Περσεφόνη

και φτιάξαμε ένα ποίημα με κάποιες από αυτές

"Η Περσεφόνη με τη χρυσή τη ζώνη
ζει μόνη
τρώει κυδώνι με λεμόνι
δεν της αρέσει καθόλου η σκόνη
και πάει βόλτα με ένα βαγόνι
να δει τους φίλους της
το παγώνι, το πόνυ
την αλκυόνη και το χελιδόνι
τώρα που δε ρίχνει χιόνι".

Τετάρτη, 30 Ιανουαρίου 2013

ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ

Χθες αναφερθήκαμε στους τρεις Ιεράρχες και στο αξιοθαύμαστο έργο τους. 

Τα παιδιά άκουγαν με μεγάλη προσοχή για τις προσπάθειες που έκαναν 
για να φτιάξουν ορφανοτροφεία, γηροκομεία κ.λ.π. 
και να προσφέρουν τη βοήθειά τους σε όσους την είχαν ανάγκη. 

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης ένα παιδί είπε: 
"Κυρία σαν το "Χαμόγελο του παιδιού". 
Έχω ακούσει τη διαφήμιση για το δεύτερο σπίτι 
που θέλουν να φτιάξουν για τα παιδιά".

Κι ένα άλλο είπε:
"Κι εγώ έχω δει το σπιτάκι που ρίχνουμε χρήματα 
για το Χαμόγελο του παιδιού στο super market".

Ο συνειρμός αυτός απέδειξε πόσο ευαίσθητα είναι τα παιδιά 
και πόσο επιζητούν την αγάπη και τη φροντίδα για να αισθάνονται καλά
και αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας συνεχώς.

Σάββατο, 26 Ιανουαρίου 2013

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΤΑ ΖΩΑ ΤΗΣ ΑΥΛΗΣ

Με τα παιδιά σήμερα ολοκληρώσαμε τη συζήτησή μας 
για τα ζώα που ζουν κοντά μας.

Έτσι, αφού πρώτα κουβεντιάσαμε για τα ζώα που είχαμε αφήσει 
(άλογο, γαϊδούρι, κατσίκα, πρόβατο, αγελάδα)
μετά παίξαμε.

Βάλαμε στη σειρά την ιστορία της κότας

και της πάπιας
και τις αφηγηθήκαμε

Αντιστοιχίσαμε άλογα και αναβάτες

Ακούσαμε φωνές ζώων και τις αναγνωρίσαμε

Παίξαμε με τις λέξεις
γάτα-νιαουρίζει
σκύλος-γαβγίζει
άλογο-χλιμιντρίζει
αγελάδα-μουγκανίζει
κότα-κακαρίζει
πρόβατο-βελάζει κ.λ.π.

Διαβάσαμε την ιστορία του Κωστάκη που μπέρδευε τις φωνές των ζώων

και δραματοποιήσαμε την ιστορία "Δύο κατσίκες σε ένα γεφύρι".

"Δυο κατσίκες ανταμώθηκαν μια φορά επάνω σ’ ένα στενό γεφύρι.
H μια είπε:
– Kάνε τόπο να περάσω εγώ!
– Eσύ να πας πίσω και ν’ αφήσεις να περάσω εγώ πρώτα! αποκρίθηκε η άλλη θυμωμένη.
– Πώς είπες; φώναξε η πρώτη. Eγώ να κάμω τόπο να περάσεις εσύ; Eίσαι στα σωστά σου;
– Έτσι; φώναξε τότε η άλλη. Δοκίμασε λοιπόν να περάσεις!
Tο μάλωμα βάσταξε αρκετή ώρα με πολύ πείσμα.
Tέλος χύθηκαν η μια επάνω στην άλλη με μεγάλη ορμή. Xτυπούσαν τα κέρατά τους άγρια και θυμωμένα. Aλλά το γεφύρι ήταν στενό και γκρεμίστηκαν κι οι δυο τους.
Kάτω ήταν ποτάμι με βαθιά νερά. Oι δυο κατσίκες θα πνίγονταν χωρίς άλλο. Για καλή τους όμως τύχη, τις είδε ο βοσκός, έτρεξε, και με πολλά βάσανα κατόρθωσε να τις γλιτώσει".

Ζωγραφίσαμε σε ομάδες όσα ζώα μπορούσαμε 



και για το τέλος κρατήσαμε την εικονογράφηση της ιστορίας του Ερυμάνθιου κάπρου



Πέμπτη, 24 Ιανουαρίου 2013

ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ!!!

Σήμερα συνεχίσαμε τη συζήτησή μας για τα ζώα που ζουν κοντά μας 
και με τα παιδιά παίξαμε με τις καταλήξεις.
Στη συνέχεια φτιάξαμε ποιήματα με τις λέξεις αυτές.

ΚΑΝΑΡΙΝΙ
μανταρίνι
νεκταρίνι
πατίνι
χύνει
γίνει
ειρήνη

Έχω ένα καναρίνι
που το νερό το χύνει
του αρέσει πολύ το νεκταρίνι
και τρώει μανταρίνι
θέλει να πάει βόλτα με ένα πατίνι
και δεν ξέρω τότε τι θα γίνει.


ΓΑΤΑ
ντομάτα
πατάτα
κανάτα
φάτα
αφράτα
λεμονάτα
μυρωδάτα
πιάτα
γεμάτα

Η Ρινούλα μου η γάτα
μου λέει όλα φάτα
την ντομάτα, την πατάτα
και τα πιάτα
να είναι γεμάτα
τα γλυκά να είναι αφράτα
και τα φαγητά μυρωδάτα
και επειδή τα ψάρια ήταν λεμονάτα
βάλε λίγο νερό μες στην κανάτα.


ΠΟΝΤΙΚΟΣ
τρελός
χαζός
κοντός
μικρός
ψηλός
λεπτός
χοντρός
χαμηλός
καλός
κακός
αστυνομικός
ηθοποιός
δυστυχώς
πικρός

Ο χαζούλης ποντικός
όταν ήταν μικρός
ήθελε να γίνει αστυνομικός
και να είναι καλός και σωστός
αλλά δυστυχώς έγινε ηθοποιός
καραφλός, κοντός και χοντρός.

Μάθαμε όμως και δύο αινίγματα για τη γάτα και το σκύλο 

Τελειώσαμε με τραγούδι

Τετάρτη, 23 Ιανουαρίου 2013

ΤΑ ΖΩΑ ΠΟΥ ΖΟΥΝ ΚΟΝΤΑ ΜΑΣ

Χθες με τα παιδιά συζητήσαμε για το επόμενο θέμα μας.
Κάποια από αυτά είπαν ότι θα ήθελαν να ασχοληθούμε με τα ζώα.
Έτσι, ξεκινήσαμε με τα ζώα που βλέπουμε στο δρόμο, 
που έχουμε στο σπίτι μας, που έχει η γιαγιά στην αυλή της στο χωριό.
Αναφέραμε όσα ξέραμε
ποντίκι
γάτα
σκύλος
καναρίνι
ψάρια στο ενυδρείο
κότα - κόκορας
πάπια
χήνα
αγελάδα
κατσίκα
πρόβατο

και ξεκινήσαμε να κουβεντιάζουμε για τα ζώα 
που βλέπουμε στο δρόμο ή έχουμε στο σπίτι μας
(χαρακτηριστικά, τροφή, συνήθειες κ.λ.π.)



Αναφέραμε πόσο πολύτιμοι βοηθοί είναι οι σκύλοι σε κάποιες περιπτώσεις

και επικεντρωθήκαμε στη φροντίδα των ζώων.
Αυτά μας προστατεύουν, παίζουν μαζί μας, 
μας κάνουν συντροφιά, μας βοηθούν 
κι εμείς τους δείχνουμε με τη σειρά μας την αγάπη μας. 

Τα φροντίζουμε 

και τα πηγαίνουμε στον κτηνίατρο για να είναι γερά και υγιή όπως εμείς.

Στη συνέχεια βάλαμε στη σειρά τις εικόνες με τις περιπέτειες της γάτας 
και αφηγηθήκαμε την ιστορία

και παίξαμε τόμπολα ταύτισης με σκυλάκια


Η μέρα μας έκλεισε με μουσική και χορό.
Τα αγόρια έγιναν γάτοι και τα κορίτσια γάτες 
και έκαναν καντάδα οι μεν στους δε.
Άλλαξαν ρόλους και στο τέλος έγιναν ζευγάρια και χόρεψαν.


Δευτέρα, 21 Ιανουαρίου 2013

ΤΗΞΗ-ΠΗΞΗ

Στα παιδιά σήμερα παρουσίασα το πρόβλημα του φίλου μου του Τζο.
"Ο Τζο λοιπόν, που είναι μυρμήγκι, 
βαρέθηκε μες στο χειμώνα να κάθεται στη φωλιά του 
και αποφάσισε να πάει επίσκεψη στους φίλους του στη διπλανή μυρμηγκοφωλιά. 
Όμως ξέχασε να κλείσει την πόρτα της φωλιάς του, 
έβρεξε και το νερό που μπήκε μέσα στη φωλιά του με τόσο κρύο
πάγωσε όλους τους καρπούς που είχε μαζέψει με τόσο κόπο.
Πώς θα βοηθήσουμε τον Τζο που έχει μείνει χωρίς φαγητό;"


  • Να τα ζεστάνουμε με το σεσουάρ
  • Να τα βάλουμε στον ήλιο γιατί είναι δυνατός
  • Να τα βάλουμε στο καλοριφέρ
  • Να τα αφήσουμε έτσι μέσα στην αίθουσα
  • Να τα τρίψουμε με μια κουβέρτα
  • Να τα ζεστάνουμε στο γκαζάκι κ.λ.π.

Έτσι, τα φασόλια τα ζεστάναμε στο μάτι της κουζίνας, 
τις φακές τις βάλαμε στο καλοριφέρ 
και τα φύλλα τα αφήσαμε να ξεπαγώσουν φυσικά στη θερμοκρασία της τάξης μας.


Αφού είδαμε ότι τα φασόλια ξεπάγωσαν γρήγορα, 
τα υπόλοιπα τα παρακολουθούσαμε συνεχώς και συζητούσαμε για τη διαδικασία.
Συμπέρασμα: 
Όσο πιο ζεστό είναι το περιβάλλον τόσο πιο γρήγορα θα ξεπαγώσουν οι καρποί.

Πότε όμως θα έρθει ο Τζο να πάρει τους καρπούς του;
Επειδή είναι ντροπαλός θα έρθει όταν θα έχουμε φύγει.

Κουβεντιάζοντας όμως για τον πάγο τέθηκε στα παιδιά ο ακόλουθος προβληματισμός.
Αφού το Χειμώνα παγώνουν όλοι οι καρποί πώς θα προστατεύσουμε τα φυτά μας;
Θα τους φτιάξουμε ένα σπιτάκι.
Πώς θα είναι φτιαγμένο;
Θα στηρίζεται σε ξύλα και από πάνω θα έχει γυαλί ή πλαστικό
για να μπαίνει το φως του ήλιου και να τα ζεσταίνει.
Και πώς θα το λέμε το σπιτάκι τους;
Θερμοκήπιο!!!

Και αφού είπαμε λέξεις από Θ, επηρεασμένοι από το θερμοκήπιο,
φτιάξαμε μια ιστορία με αυτές
και την εικονογραφήσαμε.

Παρασκευή, 18 Ιανουαρίου 2013

ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟ ΝΕΡΟ

Τα παιδιά σήμερα χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και προσπάθησαν να βρουν λύση 
στο πρόβλημα της φίλης μου της κοτούλας Κλο-κλο.

"Η Κλο-κλο θέλει να πάει επίσκεψη στους φίλους της 
που βρίσκονται στην άλλη άκρη του δάσους. 
Πρέπει όμως να περάσει μια λίμνη. Πώς θα την περάσει;"

Οι προτάσεις των παιδιών:
- Να πάει γύρω-γύρω
- Να κολυμπήσει

Όμως αν πάει γύρω-γύρω θα αργήσει πολύ και δεν ξέρει να κολυμπά.

Τότε πρέπει να δοκιμάσουμε κάποια υλικά για να ανέβει πάνω τους 
και να περάσει τη λίμνη.

Το δεύτερο πρόβλημα της Κλο-κλο ήταν 
ότι ήθελε να φτιάξει ένα ρόφημα για τη γιαγιά της, 
που θα άφηνε μόνη στο σπίτι όσο θα έλειπε. 
Τι να βάλει όμως μέσα;
Τι να ανακατέψει στο νερό;

Έτσι, η πρώτη ομάδα παιδιών ανέλαβε να ασχοληθεί 
με τα αντικείμενα που βυθίζονται ή επιπλέουν 
και η δεύτερη ομάδα με τα διαλυτά και μη διαλυτά.
Δοκίμασαν διάφορα υλικά, τα κατέγραψαν 
και τα παρουσίασαν η μια ομάδα στην άλλη.
(Κάποιοι έκαναν το πείραμα και κάποιοι κατέγραφαν το αποτέλεσμα)



Τελικά αποφασίσαμε να της προτείνουμε 
να φτιάξει μια βάρκα από πλαστικό, από φελλό ή από ξύλο
και να φτιάξει στη γιαγιά της καφέ ή σοκολάτα με ζάχαρη για να πιει κάτι γλυκό 
γιατί

αλάτι-αλμυρό
ζάχαρη-γλυκό
καφές-πικρό
λεμόνι-ξινό κ.λ.π.


Πέμπτη, 17 Ιανουαρίου 2013

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

Κουβεντιάζοντας για τις εποχές, τα παιδιά αναρωτιούνταν 
πώς βρέχει και γιατί κρύβεται ο ήλιος πίσω από τα σύννεφα.
Έτσι σήμερα κουβεντιάσαμε για τον κύκλο του νερού.

Αρχικά διαβάσαμε το βιβλίο "η ιστορία του νερού"

και στη συνέχεια ζωγραφίσαμε τον κύκλο του νερού στην ομάδα
  • όταν η σταγόνα γίνεται βροχή

και
  • όταν η σταγόνα παγώνει και γίνεται χιονονιφάδα

Ζωγράφισε ο καθένας το ταξίδι της σταγόνας όπως την είχε καταλάβει


Παρουσιάσαμε με το δικό μας τρόπο το ακόλουθο ποίημα

Ακούσαμε το CD με το ταξίδι του νερού

και κουβεντιάσαμε για τη χρησιμότητα του νερού.

Με αυτό
  • πλενόμαστε
  • λουζόμαστε
  • πλένουμε χέρια και δόντια
  • πλένουμε πιάτα και ρούχα
  • ποτίζουμε τα λουλούδια
  • πίνουν τα ζώα και τα πουλιά
  • σβήνουμε τις φωτιές

και τι πρέπει να κάνουμε για να έχουμε αρκετό νερό όλο το χρόνο;
  • δεν αφήνουμε τη βρύση να τρέχει
  • καλούμε τον υδραυλικό αν χαλάσει μια βρύση
  • κάνουμε ντους και όχι μπάνιο κ.λ.π.

Τα παιδιά αποφάσισαν στις ομάδες τους 
για το μήνυμα που θα έστελναν στους γονείς τους 
για να είναι πιο προσεκτικοί στη χρήση του νερού, 
το έγραψαν όπως μπορούσαν  
και στη συνέχεια ενώσαμε όλα τα μηνύματα σε μια αφίσα.


Για το τέλος μάθαμε να παίζουμε ένα επιτραπέζιο για τη χρησιμότητα του νερού.

ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ:"ΠΑΩ ΓΙΑ ΣΚΙ"

Όλες αυτές τις μέρες κουβεντιάζουμε με τα παιδιά για τις εποχές, τον καιρό, 
για το πώς πρέπει να ντυνόμαστε το χειμώνα 
και για το πού μπορούμε να πάμε το χειμώνα.

Με την ευκαιρία αυτή παρουσιάστηκε στα παιδιά 
ένα σχετικό επιτραπέζιο παιχνίδι. 

Οδηγίες: 
  • Σκιέρ-Κάνεις καλό σκι (Προχωράς 2 βήματα μπροστά)
  • Γάντια-Ξέχασες να τα φορέσεις (Πας 2 βήματα πίσω)
  • Παγοπέδιλα-Ξέχασες να τα πάρεις (Πας 2 βήματα πίσω)
  • Χιονοστιβάδα-Κινδυνεύεις, πρέπει να επιστρέψεις στην αρχή για να σωθείς)

ΚΟΠΗ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΗΣ ΠΙΤΑΣ

Χθες φτιάξαμε στο σχολείο όλοι μαζί την πίτα μας. 
Όλοι έκαναν και από κάτι.

Ανακατέψαμε τα υλικά

Την ψήσαμε και την αχνίσαμε

Σήμερα την κόψαμε
και
νάτος ο τυχερός!!!

Και του χρόνου να είμαστε γεροί και υγιείς να ξαναφτιάξουμε 
και να είμαστε όλοι μας τυχεροί!!!

Τρίτη, 15 Ιανουαρίου 2013

ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ-ΧΕΙΜΩΝΑΣ-ΑΝΟΙΞΗ-ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ

Σήμερα με τα παιδιά ακούσαμε τις 4 εποχές του Vivaldi.

Γίναμε δέντρα που τα φυσάει το απαλό αεράκι 
και ρίχνουν τα φύλλα τους το Φθινόπωρο.

Χιόνι που πέφτει απαλά το Χειμώνα

Λουλούδια που ανθίζουν και έντομα που πετούν γύρω τους την Άνοιξη

Άνθρωποι και ψάρια που κολυμπούν το Καλοκαίρι

Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν τις 4 εποχές διαδοχικά.



Θυμηθήκαμε και ξαναείδαμε το μύθο της Περσεφόνης

Ύστερα τα παιδιά, 
επειδή συνεχώς ρωτούσαν σε ποια εποχή έχει γεννηθεί ο καθένας, 
χωρίστηκαν σε ομάδες 
ανάλογα με την εποχή που έχουν τα γενέθλιά τους.
Έγραψαν τα ονόματά τους στο χαρτί της κάθε εποχής 
και το στόλισαν με κάποια σχετική εικόνα.

Αμέσως μετά ψάξαμε να βρούμε σε ποια εποχή έχουν γεννηθεί τα περισσότερα παιδιά. 
Μετρήσαμε και καταλήξαμε σε ισοπαλία. Χειμώνας 8-Καλοκαίρι 8
Επειδή όμως ξεχάσαμε να γράψουμε το όνομα ενός παιδιού που έλειπε 
η καταμέτρηση αύριο θα επαναληφθεί.

Τραγουδήσαμε σε ρυθμό ραπ ένα τραγούδι για τις εποχές:

Το Φθινόπωρο παιδιά
πέφτουνε τα φύλλα
έφυγαν και τα πουλιά
έρημη η φωλιά.

Πω πω πω χειμώνιασε
χιόνι πολύ και κρύο
φόρα γάντια και κασκόλ 
για να ζεσταθείς.

Νάτη τώρα η Άνοιξη
που ανθίζουν τα λουλούδια 
και τα έντομα γύρω τους
χαρωπά πετούν.

Ετοιμάσου για βουτιές 
το Καλοκαιράκι
στη γαλάζια θάλασσα 
για να δροσιστείς.

(Εάν το μάθουμε καλά θα το ακούσετε και ηχογραφημένο)

Για το τέλος με κλήρωση 
ανέλαβε κάθε ομάδα να παρουσιάσει μια εποχή 
μέσα από κολάζ και ζωγραφική.



ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ

ΧΕΙΜΩΝΑΣ

ΑΝΟΙΞΗ

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ