Δευτέρα, 21 Ιανουαρίου 2013

ΤΗΞΗ-ΠΗΞΗ

Στα παιδιά σήμερα παρουσίασα το πρόβλημα του φίλου μου του Τζο.
"Ο Τζο λοιπόν, που είναι μυρμήγκι, 
βαρέθηκε μες στο χειμώνα να κάθεται στη φωλιά του 
και αποφάσισε να πάει επίσκεψη στους φίλους του στη διπλανή μυρμηγκοφωλιά. 
Όμως ξέχασε να κλείσει την πόρτα της φωλιάς του, 
έβρεξε και το νερό που μπήκε μέσα στη φωλιά του με τόσο κρύο
πάγωσε όλους τους καρπούς που είχε μαζέψει με τόσο κόπο.
Πώς θα βοηθήσουμε τον Τζο που έχει μείνει χωρίς φαγητό;"


  • Να τα ζεστάνουμε με το σεσουάρ
  • Να τα βάλουμε στον ήλιο γιατί είναι δυνατός
  • Να τα βάλουμε στο καλοριφέρ
  • Να τα αφήσουμε έτσι μέσα στην αίθουσα
  • Να τα τρίψουμε με μια κουβέρτα
  • Να τα ζεστάνουμε στο γκαζάκι κ.λ.π.

Έτσι, τα φασόλια τα ζεστάναμε στο μάτι της κουζίνας, 
τις φακές τις βάλαμε στο καλοριφέρ 
και τα φύλλα τα αφήσαμε να ξεπαγώσουν φυσικά στη θερμοκρασία της τάξης μας.


Αφού είδαμε ότι τα φασόλια ξεπάγωσαν γρήγορα, 
τα υπόλοιπα τα παρακολουθούσαμε συνεχώς και συζητούσαμε για τη διαδικασία.
Συμπέρασμα: 
Όσο πιο ζεστό είναι το περιβάλλον τόσο πιο γρήγορα θα ξεπαγώσουν οι καρποί.

Πότε όμως θα έρθει ο Τζο να πάρει τους καρπούς του;
Επειδή είναι ντροπαλός θα έρθει όταν θα έχουμε φύγει.

Κουβεντιάζοντας όμως για τον πάγο τέθηκε στα παιδιά ο ακόλουθος προβληματισμός.
Αφού το Χειμώνα παγώνουν όλοι οι καρποί πώς θα προστατεύσουμε τα φυτά μας;
Θα τους φτιάξουμε ένα σπιτάκι.
Πώς θα είναι φτιαγμένο;
Θα στηρίζεται σε ξύλα και από πάνω θα έχει γυαλί ή πλαστικό
για να μπαίνει το φως του ήλιου και να τα ζεσταίνει.
Και πώς θα το λέμε το σπιτάκι τους;
Θερμοκήπιο!!!

Και αφού είπαμε λέξεις από Θ, επηρεασμένοι από το θερμοκήπιο,
φτιάξαμε μια ιστορία με αυτές
και την εικονογραφήσαμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου