Παρασκευή, 30 Νοεμβρίου 2012

ΠΡΟΣΕΧΩ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΟΥ

Με τα παιδιά αυτές τις μέρες κουβεντιάζαμε 
για υγιεινές και βλαβερές τροφές για τον οργανισμό μας.
Φτιάξαμε λοιπόν τη διατροφική πυραμίδα αλλά με αληθινές τροφές 
(μέχρι και ψαράκι είχαμε!!!)

Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε σε ομάδες την πυραμίδα 
(για να δούμε και τι καταλάβαμε)

Με την ολοκλήρωση του θέματος εικονογραφήσαμε ένα σχετικό ποίημα


Τετάρτη, 28 Νοεμβρίου 2012

ΜΑΘΑΙΝΩ ΠΩΣ ΝΑ ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΜΟΥ

Χθες επισκέφθηκε το σχολείο μας μια παιδοδοντιάτρος, 
η οποία μέσα από φωτογραφίες και με πολύ απλά λόγια 
εξήγησε στα παιδιά πώς θα πρέπει να φροντίζουν τα δόντια τους.
Στο τέλος απάντησε σε απορίες των παιδιών π.χ.
πώς φυτρώνουν τα δόντια;
γιατί στραβώνουν τα δόντια;
τι συμβαίνει όταν δεν έχουμε καθόλου δόντια;

Μετά από αυτή τη χρήσιμη συζήτηση με την ειδικό, 
τα παιδιά ανέλαβαν να φτιάξουν ένα ποίημα 
σχετικό με όσα άκουσαν 
και να το εικονογραφήσουν για να το κάνουμε δώρο στη φιλοξενούμενή μας 
και να την ευχαριστήσουμε.

Ζωγράφισαν πότε ένα δοντάκι είναι χαρούμενο και πότε λυπημένο

Ζωγράφισαν ένα σχετικό ποίημα

Στο τέλος της σημερινής μέρας
έφτιαξαν το πρώτο μέρος από το ποίημα σε καρτούλα,
που θα τοποθετήσουν στο μπάνιο του σπιτιού τους
για να θυμούνται να βουρτσίζουν τα δόντια τους.




Δευτέρα, 26 Νοεμβρίου 2012

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

Σήμερα με τα παιδιά κουβεντιάσαμε για τα συναισθήματα.
Δηλαδή τι μπορεί να νιώθουμε;
ΧΑΡΑ
ΛΥΠΗ
ΦΟΒΟΣ
ΕΥΤΥΧΙΑ
ΕΚΠΛΗΞΗ
ΘΥΜΟΣ
ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ
ΑΓΑΠΗ

Τι μας κάνει να χαιρόμαστε;
  • Όταν τρώω παγωτό
  • Όταν με παίρνει αγκαλιά η μαμά
  • Όταν ο μπαμπάς φτιάχνει το Χριστουγεννιάτικο δέντρο
  • Όταν η μαμά μου με φιλάει
  • Όταν δεν έχει δουλειά και είμαστε μαζί στο σπίτι
  • Όταν μας φέρνει ο μπαμπάς λουλούδια
  • Όταν μας φέρνει σοκολατάκια
  • Όταν παίζω με την οικογένειά μου


Τι μας κάνει να λυπόμαστε;
  • Όταν δε με παίρνει αγκαλιά η μαμά
  • Όταν ο μπαμπάς δε με αφήνει να πάω στη γιαγιά
  • Όταν ο μπαμπάς δε μου παίρνει καινούρια παπούτσια
  • Όταν δεν έχουμε χρήματα
  • Όταν δεν έχω φίλους
  • Όταν δε με αφήνει η μαμά να παίξω
  • Όταν δεν έχω κάποιο ζώο
  • Όταν ο μπαμπάς δε φέρνει το σκυλάκι μας στο σπίτι


Τι μας κάνει να θυμώνουμε;
  • Όταν η μαμά δε με πάει στην παιδική χαρά
  • Όταν ο αδερφός μου με χτυπάει
  • Όταν κάποιος με βρίζει και με κοροϊδεύει
  • Όταν η μαμά δε με παίρνει αγκαλιά
  • Όταν δε με αφήνει να παίξω


Μιμηθήκαμε συναισθήματα χαράς, λύπης, θυμού, έκπληξης, φόβου

Χωρίσαμε σε ομάδες εικόνες ανάλογα με τα συναισθήματα 
που φαίνονταν να νιώθουν οι άνθρωποι αυτοί

Ζωγραφίσαμε πότε νιώθουμε χαρά, λύπη και θυμό


Στο τέλος μετρήσαμε τις χαρούμενες, λυπημένες και θυμωμένες φατσούλες 
και γράψαμε τον αντίστοιχο αριθμό


Σάββατο, 24 Νοεμβρίου 2012

ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ

Την τελευταία μέρα της εβδομάδας ασχοληθήκαμε με τα παιδιά με τις αισθήσεις.
Πόσες είναι; 5
ΟΣΦΡΗΣΗ
ΑΚΟΗ
ΟΡΑΣΗ
ΓΕΥΣΗ
ΑΦΗ

Διαβάσαμε σχετικά βιβλία 
και σκεφτήκαμε μυρωδιές 
που μας αρέσουν π.χ. το φαγητό της μαμάς
που δε μας αρέσουν π.χ. η μυρωδιά από τα σκουπίδια, 
ο καπνός από την εξάτμιση των αυτοκινήτων, 
η μυρωδιά του σκόρδου και του κρεμμυδιού


Μιλήσαμε για δυνατούς και ενοχλητικούς ήχους 
και για ωραίους και μελωδικούς ήχους
Σταματήσαμε για λίγο να μιλάμε και αφουγκραστήκαμε ήχους γύρω μας 
(το καλοριφέρ, τα παιδιά της διπλανής τάξης)

Πιάσαμε αντικείμενα μαλακά, σκληρά, άγρια κ.λ.π.
και σκεφτήκαμε τι θα μπορούσαμε να αγγίξουμε


Δοκιμάσαμε κάτι γλυκό (σιρόπι από γλυκό κεράσι)
κάτι αλμυρό (αλάτι)
και κάτι ξινό (λεμόνι)
και όταν αναφερθήκαμε στη γεύση που μας αρέσει 
όλοι με μια φωνή είπαν " η τούρτα"

Στο τέλος βρήκαμε την απάντηση σε αινίγματα 
σχετικά με τις αισθήσεις και το σώμα μας και τα ζωγραφίσαμε



ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΩΜΑ

Αφού συζητήσαμε με τα παιδιά 
για τα διάφορα όργανα του σώματός μας και τη λειτουργία τους, 
φανταστήκαμε ότι βγάζουμε μια ακτινογραφία.


 Στη συνέχεια φτιάξαμε την αλφαβήτα του ανθρώπινου σώματος.

Σχεδιάσαμε το άλλο μισό από ένα ανθρωπάκι.


Στο τέλος σε ομάδες τα παιδιά δούλεψαν για να φτιάξουν από έναν άνθρωπο.
Επέλεξαν αρχικά τα χρώματα που θα χρησιμοποιούσαν και στη συνέχεια
κάποιοι ανέλαβαν να σχεδιάσουν και να κόψουν και κάποιοι να κολλήσουν.
(Σας παρουσιάζουμε ενδεικτικά κάποιες από τις δημιουργίες τους)



Αφού ολοκλήρωσαν τις εργασίες τους, τις τοποθετήσαμε στη σειρά 
σύμφωνα με το ύψος

και σύμφωνα με το πάχος


Πέμπτη, 22 Νοεμβρίου 2012

ΕΑΝ ΑΡΡΩΣΤΗΣΩ ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΩ;

Με τα παιδιά σήμερα συζητήσαμε για τις ασθένειες 
καθώς αρκετά από αυτά ταλαιπωρούνται με ιώσεις αυτές τις μέρες.

Τα παιδιά λοιπόν σε ποιο γιατρό θα πάνε;
στον παιδίατρο

και οι μεγάλοι;
στον παθολόγο

για τα μάτια μας;
 στον οφθαλμίατρο

για τα δόντια μας;
 στον οδοντίατρο

για την καρδιά μας;
 στον καρδιολόγο

οι γυναίκες;
 στο γυναικολόγο

για ακτινογραφία;
 στον ακτινολόγο

για αυτιά, μύτη, λάρυγγα;
στον ωτορινολαρυγγολόγο

δέρμα-δερματολόγος
κόκκαλα-ορθοπεδικός
εγχείρηση-χειρουργός

Και τα εργαλεία που χρησιμοποιούν;
στηθοσκόπιο


πιεσόμετρο
θερμόμετρο

σφυράκι

ωτοσκόπιο

σύριγγα








Τρίτη, 20 Νοεμβρίου 2012

ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ;

Η συζήτησή μας για τους ανθρώπους ξεκίνησε με ένα αίνιγμα.

Ποιο είναι το ζώο 
που το πρωί περπατά με τα τέσσερα
το μεσημέρι με τα δύο 
και το βράδυ με τα τρία;




Στη συνέχεια φτιάξαμε ένα ανθρωπάκι 
και αρχίσαμε να γράφουμε όπως μπορούσαμε 
όσα μέρη του σώματός του γνωρίζαμε.




Στο τέλος φτιάξαμε ένα πρόσωπο σύμφωνα με το ακόλουθο ποιηματάκι
"Μαλλιά, φρύδια, μάτια, αυτιά
Μύτη, στόμα, χείλια, μάγουλα
Αν τα μετρήσεις είναι 8
και όλα βρίσκονται στο πρόσωπο".

Μαλλιά

φρύδια

 μάτια

αυτιά

μύτη

στόμα

χείλια

 μάγουλα

αν τα μετρήσεις είναι
και όλα βρίσκονται στο πρόσωπο

(ελπίζω να σας αρέσει το ποίημα γιατί είναι προσωπική δημιουργία...)