Δευτέρα, 30 Απριλίου 2012

ΜΑΓΙΑΤΙΚΟ ΣΤΕΦΑΝΙ

Σήμερα τα περισσότερα παιδιά ήρθαν με λουλούδια για να φτιάξουμε στεφάνι.


Τα χωρίσαμε σε ομάδες,
τα μυρίσαμε,
μάθαμε το όνομά τους,
διακρίναμε τις διαφορές στα πέταλά τους,
θαυμάσαμε τα χρώματά τους
και ξεκινήσαμε να το φτιάχνουμε.
Το αποτέλεσμα ενθουσίασε τα παιδιά.



Στη συνέχεια κουβεντιάσαμε για τον Άη-Γιάννη το Ριγανά
και ότι τότε πηδάμε τις φωτιές,
που ανάβουμε με τα μαγιάτικα στεφάνια.
Τα παιδιά αγχώθηκαν ότι δε θα μπορούσαν να πηδήξουν το στεφάνι μας
γιατί ήταν πολύ μεγάλο.
Για να μας φύγει η απορία κάναμε μια δοκιμή...





Καλή πρωτομαγιά
και καλό μήνα σε όλους.

Παρασκευή, 27 Απριλίου 2012

ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΥΛΙΑ

Το πρωί τα παιδιά είδανε διάφορα είδη πουλιών 
από το ακόλουθο βιβλίο
συζήτησαν γι' αυτά
και άκουσαν φωνές πουλιών από το cd  που περιλαμβάνει.

Στη συνέχεια άκουσαν την Άνοιξη του Vivaldi 
και έγιναν τα ίδια λουλούδια και πουλιά.

Άκουσαν από cd το παραμύθι "η καρακάξα και ο τσαλαπετεινός"

και ζωγράφισαν αίνιγμα για το χελιδόνι.

Με την αλλαγή της βάρδιας τα παιδιά παρακολούθησαν ένα video με τον κούκο.
 και στη συνέχεια κουβεντιάσαμε για τη συμπεριφορά του.

Εκείνη την ώρα ήρθε ο μπαμπάς Γιάννης και μας είπε μια παροιμία για τον κούκο
"κούκος, κισσός και σόγαμπρος"
και μας την εξήγησε.

Ύστερα ασχοληθήκαμε με παρομοιώσεις, 
αφού τα παιδιά προσπάθησαν να ερμηνεύσουν 
την έκφραση "τραγουδάει σαν αηδόνι"
Συνεχίσαμε με τις ακόλουθες παρομοιώσεις
εργατικός σαν μέλισσα
γλυκός σαν μέλι
λαμπερός σαν ήλιος
πονηρός σαν αλεπού
απαλό σαν φτερό
κ.λ.π.

Ήρθε και η ώρα της έκφρασης μέσα από το χαρτί.
Τα παιδιά ζωγράφισαν το τραγούδι 
"ο κότσυφας και η λευκή παπαρούνα σώζουν το δάσος".

Κάποιοι επέλεξαν να ζωγραφίσουν το καμένο δάσος



  και κάποιοι άλλοι το δάσος μετά την αναδάσωση



Τελειώσαμε τη μέρα μας με την κατασκευή και άλλων πουλιών.


Πέμπτη, 26 Απριλίου 2012

ΠΟΛΛΑ ΠΟΛΥΧΡΩΜΑ ΠΟΥΛΙΑ

Σήμερα η μέρα ήταν αφιερωμένη στα πουλιά.
Κουβεντιάσαμε για τα χελιδόνια και τις φωλιές τους
για τα αηδόνια και την ωραία τους φωνή
για τα καναρίνια
τα σπουργίτια
τα περιστέρια
...
Είδαμε ένα βίντεο με χελιδόνια 
που φτιάχνουν τη φωλιά τους  
video

και για το πώς μετά ταΐζουν τα μικρά τους. 
video

Είδαμε και έναν άλλο τρόπο κατασκευής φωλιάς.

Ακούσαμε το κελάηδημα χελιδονιών
video

αηδονιών και καναρινιών
video

και κατασκευάσαμε τα δικά μας πολύχρωμα πουλιά.

Έτοιμα για να πετάξουν!!!

Τετάρτη, 25 Απριλίου 2012

ΑΕΡΑΣ (ΣΥΝΕΧΕΙΑ...)

Νωρίτερα μέσα στη μέρα 
τα παιδιά παρατήρησαν πίνακες ζωγραφικής 
που σχετίζονταν με τη δύναμη του αέρα.







Και μετά έγιναν οι ίδιοι μικροί ζωγράφοι...




Όμως είχαμε αφήσει μια εκκρεμότητα.
Τα παιδιά χθες φεύγοντας από το σχολείο 
θα έπρεπε να παρατηρήσουν τι φυσάει ο αέρας.
Σήμερα λοιπόν ολοκληρώσαμε τον πίνακα αναφοράς.

Αναφέραμε λέξεις που ανήκουν στην οικογένεια του αέρα και του ανέμου.
Αναρωτηθήκαμε αν μπορούμε να μυρίσουμε τον αέρα
και σκεφτήκαμε ωραίες μυρωδιές όπως

τα λουλούδια

τα φαγητά

και τα γλυκά της μαμάς

το μέλι

και οι φράουλες
και άσχημες μυρωδιές όπως

τα σκουπίδια

το καυσαέριο

η βρωμούσα

και μερικές φορές τα παπούτσια μας

Και συνεχίσαμε με πειράματα...


  • Κάναμε μια βάρκα να κινηθεί


  • όπως και την τουλίπα μας


  • Συγκρατήσαμε νερό μέσα στο καλαμάκι και βρήκαμε την αιτία.


  • Βυθίσαμε ένα ποτήρι με χαρτί στον πάτο του, 
διαπιστώσαμε ότι το νερό δεν είχε βραχεί 
και συζητήσαμε γιατί συμβαίνει αυτό.


  • Παίξαμε ρακέτες με μπαλόνι.


  • Και παιχνίδι:
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες.
Με τη σειρά φυσούσαν το καπάκι τους.
Κέρδισε η ομάδα που κύλησε πιο γρήγορα το καπάκι της μέχρι το τέρμα.


Διαβάσαμε την ιστορία για τον ήλιο και τον αέρα 
που μάλωναν για το ποιος είναι ο πιο δυνατός.
(Αύριο θα το δούμε και σε dvd)
  
Και τη δραματοποιήσαμε.




 Η μέρα μας έκλεισε με την ακρόαση ενός αγαπημένου τραγουδιού.

Τρίτη, 24 Απριλίου 2012

ΦΥΣΗΞΕ ΑΕΡΑΣ ΚΑΙ...

Αυτή η εβδομάδα είναι αφιερωμένη στον αέρα και τα χαρακτηριστικά του. 
Θα συνεχίσουμε με τα πουλιά.

Σήμερα λοιπόν από το πρωί ασχοληθήκαμε με το θέμα αυτό.
Αναφέραμε ό,τι μπορούσαμε να σκεφτούμε ότι κινεί ο αέρας.

Μιλήσαμε για συνώνυμες λέξεις
αέρας = άνεμος

Φτιάξαμε σύνθετες λέξεις π.χ.:
Άνεμος + μύλος = ανεμόμυλος
Άνεμος + γεννήτρια = ανεμογεννήτρια
Άνεμος + στρόβιλος = ανεμοστρόβιλος

 Και ζωγραφίσαμε "τα παιχνίδια του αγέρα"



Αύριο θα συνεχίσουμε με παιχνίδια στην αυλή.