Παρασκευή, 30 Μαρτίου 2012

ΩΡΑ ΤΗΣ ΓΗΣ

Από χθες κουβεντιάζαμε με τα παιδιά για την ώρα της γης 
και για το τι γίνεται τη συγκεκριμένη μέρα κάθε χρόνο 
και τα παιδιά ανέφεραν στοιχεία της φύσης 
που θα στενοχωριόνταν αν δεν τα έβλεπαν ξανά 
(λουλούδια, πασχαλίτσες, χελιδόνια, οι πάγοι...).
Σήμερα λοιπόν σε ομάδες ανέλαβαν να ζωγραφίσουν
ό,τι τους αρέσει στη φύση πιο πολύ 
και να συμβάλλουν με το δικό τους τρόπο
στην εκστρατεία του WWF Ελλάς.







Κλείσαμε τη δραστηριότητα αυτή
παρακολουθώντας ένα βίντεο για την Περσεφόνη και την εναλλαγή των εποχών.


Και άλλο ένα με την ιστορία του Νάρκισσου


επηρεασμένοι από τους νάρκισσους
που είδαμε στην αυλή ενός γειτονικού σπιτιού
 κατά την επιστροφή μας στο σχολείο
μετά την επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο.


ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

Σήμερα τα παιδιά δούλεψαν σε ομάδες για να φτιάξουν πασχαλινές κατασκευές. 
Κάποιοι ανέλαβαν να κόψουν



και κάποιοι να κολλήσουν τα κομμάτια.



 Το αποτέλεσμα...




Και επειδή πάντα κάποιος από την ομάδα παίρνει την κατασκευή, 
τελειώνοντας αποφάσισαν ποιος στο τέλος της άλλης εβδομάδας θα την πάρει.
Έτσι, έγραψαν το όνομα του κατόχου στο πίσω μέρος για να το θυμούνται, 
κυρίως όμως για να το θυμόμαστε εμείς.

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

Σήμερα η χαρά μας ήταν μεγάλη γιατί θα πηγαίναμε επίσκεψη. 
Η ιδέα προϋπήρχε κι έτσι η χαρά μου ήταν πολύ μεγάλη όταν μια μικρή 
μου ζήτησε ένα μεσημέρι να πάμε σε ένα μουσείο.
Η επιθυμία των παιδιών διαταγή (όταν είναι πραγματοποιήσιμη).
Κι έτσι,
επισκεφτήκαμε την ιδιωτική συλλογή του κ. Μπιρμπίλη 
για να δούμε από κοντά όλα αυτά τα παλιά αντικείμενα και σκεύη 
για τα οποία συζητούσαμε την προηγούμενη εβδομάδα. 
Τα αντικείμενα ήταν πάρα πολλά για να τα περιγράψουμε, 
γι'αυτό παραθέτουμε μόνο φωτογραφίες.





  Μάθαμε κι εμείς οι μεγάλοι για το ντουένι και τη χρήση του.


Κατά την επιστροφή μας στο σχολείο 
ζωγραφίσαμε ό,τι μας έκανε εντύπωση από το μουσείο 
και τα παιδιά έγραψαν όπως μπορούσαν το όνομά του.






Ευχαριστούμε τις μαμάδες που μας βοήθησαν 
στη διαδρομή από και προς το σχολείο 
και κατά τη διάρκεια της επίσκεψης.
Ιδιαιτέρως όμως θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε 
τον κ. Μπιρμπίλη για τη φιλοξενία του 
και για το πολύ όμορφο δώρο που έκανε στις μαμάδες 
και σε εμάς τις νηπιαγωγούς.


Πέμπτη, 29 Μαρτίου 2012

ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΓΟΝΕΙΣ

Όπως κάθε Πέμπτη έτσι και σήμερα παίξαμε επιτραπέζια παιχνίδια με τους γονείς.
Με τα παιχνίδια που έφεραν, αυτά που μας έφτιαξαν 
και όσα υπάρχουν στο σχολείο περάσαμε όμορφα και σήμερα.




ΠΑΣΧΑ

Η ενασχόλησή μας με το Πάσχα ξεκίνησε με μια ζωγραφιά των παιδιών 
σχετικά με το τι τους έρχεται στο μυαλό ακούγοντας τη λέξη αυτή.
Κάποια από αυτά τα βοήθησε το ποίημα που διαβάσαμε.
Όσα ήθελαν έγραψαν, όπως μπορούσαν, μια ευχή για το Πάσχα.




Σήμερα που θα μιλούσαμε για τον αριθμό 6 
βρήκαμε την ευκαιρία να φτιάξουμε πασχαλίτσες με 6 βούλες.
Δύο παιδιά ανέλαβαν να τις κολλήσουν 
και τις έβαλαν να κυνηγούν η μια την άλλη 
όπως χαρακτηριστικά είπαν κάποια άλλα παιδιά.


 Στο τέλος δημιουργήσαμε και το κοτοπουλάκι μας 
που εύχεται και αυτό με τη σειρά του "ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ".


ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΑΙΝΙΓΜΑΤΑ

Τα παιδιά αυτές τις μέρες, 
επηρεασμένα από τα αινίγματα που κατά καιρούς λέμε ανάλογα με το θέμα, 
φτιάχνουν δικά τους αινίγματα την ώρα του φαγητού.
Έτσι λοιπόν, και εν όψη της ημέρας παιδικού βιβλίου, 
συγκέντρωσα κάποια από αυτά 
και σήμερα τα παιδιά τα εικονογράφησαν και τα πήραν σαν βιβλιαράκι στο σπίτι.












Η χαρά μου ήταν πολύ μεγάλη όταν κάποια από τα παιδιά 
μπορούσαν να διαβάσουν το αίνιγμα ή/και την απάντησή του.

Τετάρτη, 28 Μαρτίου 2012

ΦΩΣ-ΣΚΙΑ

Σήμερα η μέρα ήταν αφιερωμένη στο φως και τις ιδιότητές του.
Ξεκινήσαμε με κάποιες διευκρινιστικές ερωτήσεις:
ΕΡ: Τι νομίζετε ότι είναι φως;
ΑΠ: Ο ήλιος, η λάμπα, το φως των αυτοκινήτων, η φωτιά, η φωτιά από το τζάκι

ΕΡ: Τι κάνει το φως;
ΑΠ: Μας φωτίζει.

ΕΡ: Που υπάρχει φως στην τάξη μας;
ΑΠ: Η λάμπα, έρχεται από το παράθυρο.

Στη συνέχεια διαβάσαμε το ακόλουθο βιβλίο που αναφέρεται στις σκιές.


Και μετά βγήκαμε στην αυλή για να παίξουμε με τις σκιές μας.

Τις κυνηγήσαμε

Τις πατήσαμε

 Τις πιάσαμε

Τις αγκαλιάσαμε


 Οι σκιές μας ακούμπησαν τα κεφάλια τους


Χαιρετήθηκαν

Και σε ζευγάρια ανέλαβαν να αποτυπώσουν τη σκιά ο ένας του άλλου στο πλακόστρωτο.

 Επειδή όμως ο ήλιος σήμερα έκανε παιχνιδάκια και μια κρυβόταν πίσω από τα σύννεφα και μια έβγαινε λαμπερός αποφασίσαμε να μπούμε μέσα και να συνεχίσουμε τις δραστηριότητες στην τάξη.

Σε ομάδες κάποιοι ανέλαβαν να κόψουν και κάποιοι να κολλήσουν φωτεινές πηγές.



Ατομικά ζωγράφισαν ένα αντικείμενο και τη σκιά του σε σχέση με μια φωτεινή πηγή που θα επέλεγαν.
(οι περισσότεροι επέλεξαν τον ήλιο)

  Στο τέλος όλοι μαζί παίξαμε με τις σκιές, αντιστοιχίζοντας τα ζευγάρια.